söndag 7 november 2010

Inspirationskälla

Måste erkänna att jag är rätt svag för det Ali Edwards gör, så till den grad att jag redan har både köpt och skurit ut min egen hög med adventslappar, som bara väntar på att fyllas med lagom svåra uppdrag inför december. Bildbevis kommer så småningom, när text fyllts på.

På tal om december och AliE, jag började på ett December Daily album 2008, men tappade sugen totalt när hela familjen låg däckad i maginflusensa under en vecka precis innan jul. Men eftersom jag ogillar oavslutade saker är det dags att att tag ta i det där, och idag har jag rotat fram alla ihopplockade papper och utskrivna foton.

I somras hade Ali några gäst-inspiratörer och detta album är starkt inspirerat av en av dem: Jag gillar den matta ytan som blir när den täckts av gesso.




1 kommentar:

pysselpetra sa...

ska bli sååå spännande att se dina Ali-taggar och ditt Ali-album.
Legolandminin är ljuvlig!