söndag 6 juni 2010

Rooosa hos JP Hobby

Idag var det dags för inlägg hos JP Hobby. Med all färg i paketet jag fick av Pia satte jag tänderna i de rosa papperna; de passade bra med färgerna från vår utflykt till barnens trädgård i pildammsparken.

Och sedan lite tankar inför höstens stora förändring; från dagis till förskoleklass.

Jisses vad jag kämpade med sprayfärgen till denna: Liten pincett, dricksglas, säkerhetsnål, stekpicnett, potatissticka, tratt, två olika handfat använde jag för att skaka liv i den vita misten.

Flaskan hade stått ett tag, och var lite trög att komma igång med. När jag först bara öppnat flaskan för att skölja av spraymunstycket insåg jag att den lilla slangen låg kvar inne i flaskan. Men hur jag än försökte, kunde jag inte lokalisera den med pincetten, så jag blev tvungen att hälla ur all mist. Då insåg jag att slangstumpen satt fast i bottensedimentet av färg. Jag fick jobba ett tag innan jag fick lirkat loss den och sköljt den ren, sedan gick den bra att använda.

Låter det jobbigt? Tja, jag tycker att det definitivt är värt det, sprayat med vitt är supersnyggt tycker jag! Och med tanke på hur mycket färgpigment som finns i flaskan kommer den att räcka väldigt länge; så fort nivån sjunker lite grann är det bara att fylla på mer vatten och skaka upp lite till från botten. ;-)

PS. Numera förvarar jag slangstumpen bredvid flaskan!

2 kommentarer:

pysselpetra sa...

Underbart med målande beskrivning av pysslandets baksidor och små incidenter. Nästan som om man var där ;)
Hoppas att det blir så i sommar att vi får till en pysseldag - det måste ju gå att fixa när arbetslivets stress tar paus några veckor.

Bra första gäst-DT blogginlägg - hoppas att det kändes inspirernde att skapa med material som någon annan plockat ihop - ser med spänning fram emot nästa :)

myamia sa...

underbara lo:s! JAg gillar de vita strålarna. snyggt!!!
kram mya